ul. Szkolna 6, 05-506 Lesznowola
tel. 22 757 93 99,

KOMUNIKAT NR 3

KOMUNIKAT NR 3

KOMUNIKAT NR 3 z dnia 24 marca 2020 r. w sprawie nauczania na odległość.

Szanowni Rodzice,

Przypomnę, że do dzisiaj nauczanie na odległość nie było obligatoryjne, zarówno dla ucznia jak i nauczyciela. Wiem, że bardzo duża część społeczności szkolnej je realizowała, za co serdecznie dziękuję. Od jutra (25.03.2020 r.) nauczanie będzie obowiązkowe zarówno dla uczniów jak i wszystkich nauczycieli i będziemy wprowadzać nowe zagadnienia podstawy programowej. Dobrze by było uporządkować  i ujednolicić sposoby nauczania. Szkoła podejmuje kroki w celu wprowadzenia jednej platformy komunikacji. Najprawdopodobniej będzie to Microsoft Teams (w ramach Office 365).  Nie ruszy to jednak od jutra. Aktualnie trwa budowa bazy danych, zakładane są konta dla nauczycieli i uczniów – które następnie wychowawcy przekażą Państwu.

Jak będzie wyglądało nauczanie na odległość?

Oglądając telewizję wyobrażamy sobie, że nauczanie będzie odbywało się w czasie rzeczywistym przy pomocy różnych urządzeń elektronicznych. Niestety ani nauczyciele, ani uczniowie nie są odpowiednio przygotowani do tego typu edukacji. W większości domów uczniowie dzielą się komputerem z rodzeństwem i/lub zdalnie pracującymi rodzicami. Podobnie jest z nauczycielami. Podejmujemy działania, by poprawić sytuacje kadry w zakresie dostępu do sprzętu, wypożyczając sprzęt szkolny pracownikom, ale nie jesteśmy w stanie w pełni zaspokoić potrzeby w tym zakresie. Dlatego w większym stopniu należy się spodziewać nauczania odwróconego niż lekcji on-line, które oczywiście w jakimś zakresie się pojawią. Nauczanie odwrócone polega na tym, iż uczeń otrzymuje od nauczyciela materiały wyjściowe ( tekst, filmik, prezentacja itp.) i zestaw zadań do wykonania. Potem, w czasie gdy powinna odbywać się lekcja zgodnie z planem, uczniowie komunikują się z nauczycielem (docelowo będzie się to odbywało przez Microsoft Teams, obecnie doraźnie przez inne komunikatory ustalone z nauczycielami) i rozmawiać o napotkanych trudnościach, a nauczyciel będzie miał możliwość wytłumaczenia zagadnień mniej zrozumiałych.

Podczas nauczania zdalnego nauczyciele będą:

1.      Przygotowywać  materiały*  dla uczniów , umożliwiających im przerobienie danego hasła podstawy programowej  z wykorzystaniem dostępnych materiałów (podręczniki, filmy edukacyjne, materiały interaktywne itp.) i udostępniać je uczniom. Będą się starali, by łączny czas pracy ucznia był zbliżony do liczby godzin przypadających na dany przedmiot w tygodniu oraz by nie wszystkie zadania wymagały korzystania z nośników elektronicznych wiedząc, że część uczniów dzieli się sprzętem z rodzeństwem i/lub zdalnie pracującymi rodzicami i może nie mieć technicznych możliwości wywiązania się z zadań. Ponad to wielogodzinna praca przed komputerem źle wpływa na kondycje zdrowotną dzieci. Dobrze by było, by łączna praca przed  komputerem nie była dłuższa niż 3 godziny dziennie. O zamiarze prowadzenia lekcji on-line uczniowie będą informowani z wyprzedzeniem.

* w każdy piątek będzie dokonywana weryfikacja zadań do wykonania w następnym tygodniu. Dlatego też, za obowiązujące należy rozumieć te, które będą widoczne w dzienniku w piątek po godzinie 16.00

2.      Dostosowywać materiały do specyficznych potrzeb edukacyjnych uczniów.

3.      Dokumentować swoją pracę w dzienniku lekcyjnym poprzez:

- wpisywania tematów lekcji,

- wpisywania zadań zadanych uczniom w zakładce „Zadania domowe”.

4.      Umożliwią uczniom bezpośredniej komunikacji poprzez wybraną aplikację w godzinach, w których powinny odbyć się lekcje, zgodnie z planem.

5.      Elastycznie podchodzić do terminowości wykonania pracy ze względu na ewentualne problemy z dostępem do mediów.

6.      Podejmować wszelkie starania pomocy uczniom, którzy zgłaszają, iż nie rozumieją przerabianego materiału.

7.      Przyjaźnie oceniać uczniów – doceniać wkład pracy, umożliwiać poprawiania prac itp. Nie będą wpisywać jedynek za brak pracy. W dzienniku, w zakładce oceny pojawi się słowo „brak”, by państwo widzieli, że dziecko czegoś nie oddało). Słaba praca będzie skutkowała zapisem nzal (niezaliczone) itp. Umożliwi to Państwu śledzenie aktywności dzieci.

Pamiętając, że realizacja podstawy programowej jest ważna, nie chcemy by była ona dla ucznia przytłaczająca.

Nauczyciele wychowania fizycznego,  przygotują dla uczniów zestawy ćwiczeń do wykonywania w przerwach między zajęciami oraz zestaw porad jak dbać o higienę pracy. Liczymy, że Państwo zachęcą dzieci do ćwiczeń.

 

Dyrektor

 

 

do góry