ul. Szkolna 6, 05-506 Lesznowola
tel. 22 757 93 99,

Terapia integracji sensorycznej

Terapia integracji sensorycznej przeznaczona jest dla uczniów z zaburzeniami procesów integracji sensorycznej, posiadających diagnozę w tym zakresie.


Na temat integracji sensorycznej mówi się w ostatnim czasie dość dużo, jednak co to właściwie jest?


Integracja sensoryczna to proces, w którym mózg odbiera informacje ze wszystkich zmysłów, a następnie potrafi je rozpoznać, segregować, interpretować i zintegrować z wcześniejszymi doświadczeniami.

Kiedy pojawiają się trudności z odbiorem, przetwarzaniem i interpretacją bodźców zmysłowych możemy mówić o zaburzeniach integracji sensorycznej.

Najczęściej objawiają się one:

·       zbyt dużą lub zbyt małą wrażliwością na bodźce np. dotykowe, słuchowe

·       zaburzeniami koncentracji uwagi

·       zbyt dużą lub zbyt małą aktywnością ruchową

·       opóźnionym rozwojem mowy

·       problemami z koordynacją ruchową

·       trudnościami z zachowaniem


Celem terapii integracji sensorycznej jest poprawa jakości przesyłania i organizacji informacji zmysłowych, co wpływa na poprawę w codziennym funkcjonowaniu dziecka. Wpływa ona pozytywnie zarówno na odbiór wrażeń sensorycznych, funkcjonowanie fizyczne m.in. poprawę koordynacji, precyzji ruchów, sprawność manualną, ale także na funkcjonowanie społeczne, kontrolę emocji oraz poprawę samooceny i wiary we własne możliwości.


Terapia integracji sensorycznej prowadzona jest w specjalnie przystosowanej do tego sali, gdzie znajduje się specjalistyczny sprzęt oraz pomoce.


Terapię integracji sensorycznej w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Lesznowoli prowadzą:


Katarzyna Kulik - terapeuta SI przedszkole

Małgorzata Bialuk-Nowacka - terapeuta SI zerówka

Ewa Staśkowska - terapeuta SI kl. 1-8

Beata Mackiewicz - terapeuta SI 1-8

 

do góry