Doświadczenia z użyciem soli
opublikowano:
06.03.2019
Powszechnie wiadomo, iż dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego, co je otacza. Najlepszym sposobem jej zaspokojenia są zabawy i eksperymenty
o charakterze badawczym. Stanowią one podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do poszerzania horyzontów myślowych przedszkolaka. I chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, bo związane z dziedzinami takimi jak fizyka lub chemia, to dają dziecku okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i techniki. Umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją i pomostem do wiedzy na kolejnych szczeblach edukacji.
Biedronki, w ramach zajęć dydaktycznych, wykonywały samodzielnie doświadczenia związane z rozpuszczalnością soli i innych minerałów. Po rozpuszczeniu soli otrzymały roztwór nasycony, z którego po odparowaniu wody powstaną kryształki soli. Doświadczenia są jednym ze sposobów realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Milena Wodzińska
wychowawca gr I