INNOWACJA LOGOPEDYCZNA- POMÓŻ MI MÓWIĆ ŁADNIE
opublikowano:
01.12.2019
Od listopada w grupach dzieci 4 – letnich realizowana jest innowacja logopedyczna.Prowadzona jest przez logopedki Martę Grudzień i Joannę Szewczyk we współpracy z nauczycielkami grup. Materiał realizowany jest jako cykl zajęć prowadzonych systematycznie, raz w miesiącu dla każdej z grup. Głównym celem jest stymulowanie rozwoju językowego dzieci w edukacji przedszkolnej oraz zapobieganie powstawaniu zaburzeń mowy.
Prowadzona innowacja ma także na celu:
· Wzbogacenie słownika biernego i czynnego dzieci.
· Poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie.
· Wdrażanie dzieci do twórczej aktywności słownej.
· Rozwijanie zdolności słuchania innych i słuchania ze zrozumieniem.
· Rozwijanie umiejętności rozumienia poleceń.
· Doskonalenie umiejętności formułowania pytań, wniosków, uogólnień.
· Uczestnictwo w zorganizowanych ćwiczeniach oddechowych, fonacyjnych, artykulacyjnych.
· Ćwiczenie umiejętności prawidłowego oddychania i ekonomicznego zużywania powietrza podczas mówienia.
· Doskonalenie umiejętności poprawnego operowania głosem.
· Doskonalenie prawidłowej realizacji głosek.
· Uczestnictwo w ćwiczeniach rozwijających wrażliwość słuchową.
· Ćwiczenie modulacji głosu w sytuacjach naturalnych i odpowiednio do rodzaju zdania.
· Wzbogacanie ekspresji wypowiedzi.
· Rozwijanie szybkiej reakcji ruchowej na sygnały słowne, dźwięk, ciszę.
· Usprawnienie motoryki dużej i małej (stymulacja funkcji percepcyjno – motorycznych).
· Kształtowanie inwencji twórczej, zapewnienie dzieciom samorealizacji.
· Pogłębienie kontaktów emocjonalno – społecznych w grupie.
Mamy nadzieję, że innowacja wpłynie na:
- Rozbudzenie zainteresowania ćwiczeniami logopedycznymi.
- Poprawę wymowy.
- Usprawnienie pracy narządów mowy.
- Nabycie umiejętności stosowania ćwiczeń artykulacyjnych, fonacyjnych i oddechowych.
- Usprawnienie słuchu fonemowego.
- Nabycie nowych doświadczeń werbalnych.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.
- Usprawnienie motoryki małej i dużej.
- Pobudzenie kreatywnego myślenia i wyobraźni.
- Wzrost świadomości rodziców na temat wad wymowy i rozwoju języka.
- W ramach podsumowania prowadzonej innowacji, w czerwcu zostanie przeprowadzona wśród rodziców ankieta mająca na celu zweryfikowanie założonych celów.