ul. Szkolna 6, 05-506 Lesznowola
tel. 22 757 93 99,

INNOWACJA LOGOPEDYCZNA- POMÓŻ MI MÓWIĆ ŁADNIE

INNOWACJA LOGOPEDYCZNA- POMÓŻ MI MÓWIĆ ŁADNIE

 

       Od listopada w grupach dzieci 4 – letnich realizowana jest innowacja logopedyczna.Prowadzona jest przez logopedki Martę Grudzień i Joannę Szewczyk we  współpracy  z nauczycielkami grup. Materiał  realizowany jest jako cykl zajęć prowadzonych systematycznie, raz w miesiącu dla każdej z grup. Głównym celem jest stymulowanie rozwoju językowego dzieci w edukacji przedszkolnej oraz zapobieganie powstawaniu zaburzeń mowy.

Prowadzona innowacja ma także na celu:

·       Wzbogacenie słownika biernego i czynnego dzieci.

·       Poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie.

·       Wdrażanie dzieci do twórczej aktywności słownej.

·       Rozwijanie zdolności słuchania innych i słuchania ze zrozumieniem.

·       Rozwijanie umiejętności rozumienia poleceń.

·       Doskonalenie umiejętności formułowania pytań, wniosków, uogólnień.

·       Uczestnictwo w zorganizowanych ćwiczeniach oddechowych, fonacyjnych, artykulacyjnych.

·       Ćwiczenie umiejętności prawidłowego oddychania i ekonomicznego zużywania powietrza podczas mówienia.

·       Doskonalenie umiejętności poprawnego operowania głosem.

·       Doskonalenie prawidłowej realizacji głosek.

·       Uczestnictwo w ćwiczeniach rozwijających wrażliwość słuchową.

·       Ćwiczenie modulacji głosu w sytuacjach naturalnych i odpowiednio do rodzaju zdania.

·       Wzbogacanie ekspresji wypowiedzi.

·       Rozwijanie szybkiej reakcji ruchowej na sygnały słowne, dźwięk, ciszę.

·       Usprawnienie motoryki dużej i małej (stymulacja funkcji percepcyjno – motorycznych).

·       Kształtowanie inwencji twórczej, zapewnienie dzieciom samorealizacji.

·       Pogłębienie kontaktów emocjonalno – społecznych w grupie.

 

Mamy nadzieję, że innowacja wpłynie na:

  • Rozbudzenie zainteresowania ćwiczeniami logopedycznymi.
  • Poprawę wymowy.
  • Usprawnienie pracy narządów mowy.
  • Nabycie umiejętności stosowania ćwiczeń artykulacyjnych, fonacyjnych i oddechowych.
  • Usprawnienie słuchu fonemowego.
  • Nabycie nowych doświadczeń werbalnych.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.
  • Usprawnienie motoryki małej i dużej.
  • Pobudzenie kreatywnego myślenia i wyobraźni.
  • Wzrost świadomości rodziców na temat wad wymowy i rozwoju języka.
  • W ramach podsumowania prowadzonej innowacji, w czerwcu zostanie przeprowadzona wśród rodziców ankieta mająca na celu zweryfikowanie założonych celów.
do góry