Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Kalendarium Sztuki: Artystyczne Projekty Pierwszaka na Każdy Miesiąc

Kalendarium Sztuki:  Artystyczne Projekty Pierwszaka na Każdy Miesiąc

Sprawozdanie z realizacji

autorskiego programu edukacyjno-plastycznego

,,Kalendarium Sztuki:

Artystyczne Projekty Pierwszaka na Każdy Miesiąc’’

 

W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klasy Ic uczestniczyli w autorskim programie edukacyjnym „Kalendarium Sztuki: Artystyczne Projekty Pierwszaka na Każdy Miesiąc”, realizowanym podczas zajęć rozwijających kreatywność oraz wychowania plastycznego. Celem programu było systematyczne rozwijanie wyobraźni twórczej, sprawności manualnej oraz wrażliwości artystycznej dzieci poprzez różnorodne działania plastyczne inspirowane porami roku, świętami oraz zjawiskami przyrodniczymi i społecznymi. Zajęcia odbywały się cyklicznie – raz w miesiącu – i każdorazowo miały wyraźnie określoną tematykę dostosowaną do kalendarza oraz poziomu rozwojowego uczniów klasy pierwszej.

We wrześniu dzieci przygotowały własnoręczne karmniki dla ptaków i rozmawiały o tym, jak możemy pomagać skrzydlatym przyjaciołom przed nadchodzącą zimą. W październiku uczniowie stworzyli jesienne obrazy z dyniami, wykorzystując patyczki kosmetyczne do stemplowania, a przy okazji poznali barwy jesieni i rozmawiali o czasie zbiorów. Listopadowe zajęcia przybliżyły dzieciom różnice między drzewami iglastymi a liściastymi; po wspólnym spacerze i zebraniu naturalnych materiałów dzieci wykonały przestrzenny las 3D z wykorzystaniem darów przyrody. Grudzień upłynął pod znakiem kolorowych choinek, które dzieci tworzyły za pomocą stemplowania zgniecioną kulką papieru, a następnie ozdabiały je własnoręcznie wykonanymi dekoracjami.

W styczniu uczniowie poznali ciekawostki na temat sowy śnieżnej, jej wyglądu i środowiska życia, a następnie wykonali puchate prace plastyczne z waty i plasteliny. W lutym z okazji Światowego Dnia Czystego Biurka dzieci rozmawiały o porządku i organizacji przestrzeni do nauki, a następnie stworzyły własnoręcznie ekologiczne organizery z rolek po papierze toaletowym. W marcu uczniowie poznali wiosenne kwiaty i ich cechy, a następnie wykonali piękne papierowe kompozycje przedstawiające hiacynty. Kwiecień był okazją do rozmów o tradycjach wielkanocnych – dzieci samodzielnie napisali życzenia, zaprojektowały i wykonały kolorowe kartki świąteczne, które następnie wręczyły swoim bliskim. W czerwcu dzieci wykonały bajkowe motyle z bibuły i wody, poznając właściwości barw oraz zasady bezpieczeństwa pracy z wodą i nożyczkami.

Wszystkie zajęcia były zgodne z obowiązującą Podstawą Programową oraz kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025. Projekt sprzyjał kształtowaniu pozytywnej atmosfery w klasie, współpracy między uczniami oraz radości z tworzenia. Dzięki realizacji „Kalendarium Sztuki” dzieci nie tylko rozwijały swoje zdolności manualne i estetyczne, ale również uczyły się uważności na piękno przyrody, wartość tradycji oraz porządek otaczającego świata.

 

Magdalena Rek

Data dodania: 2025-06-26 22:51:00
Data edycji: 2025-06-26 22:52:17
Ilość wyświetleń: 23

"Nauka jest jak niezmierne morze.

Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony”

Henryk Sienkiewicz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej