Z kulturą mi do twarzy - Z kulturą przy stole - Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Noblistów Polskich w Lesznowoli
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Z kulturÄ… mi do twarzy - Z kulturÄ… przy stole

Z kulturÄ… mi do twarzy - Z kulturÄ… przy stole

W ramach Projektu “Z kulturÄ… mi do twarzy” realizowaliÅ›my temat pt.:” Z kulturÄ… przy stole”. InspiracjÄ… do przeprowadzenia zajęć byÅ‚ film zrealizowany przez Stowarzyszenie Slow Food Warszawa “Tajemnice stoÅ‚u”, wspóÅ‚finansowany przez m.st. Warszawa. Dzieci zapoznaÅ‚y siÄ™ z zasadami obowiÄ…zujÄ…cymi podczas przygotowywania posiÅ‚ków: ukÅ‚adania naczyÅ„ i sztućców, savoir vivre podczas posiÅ‚ków, zdrowego ich spożywania, estetyki podczas nakrywania stoÅ‚u do jedzenia. RozmawialiÅ›my także jak wyglÄ…da u nich w domu wspólne spożywanie posiÅ‚ków, czy pomagajÄ… rodzicom w nakrywaniu i sprzÄ…taniu ze stoÅ‚u, jakÄ… rolÄ™ odgrywajÄ… w ich rodzinie wspólne Å›niadania i kolacje. Po części teoretycznej zrealizowaliÅ›my część praktycznÄ…; dzieci miaÅ‚y za zadanie przygotować w formie pracy plastycznej swoje nakrycie do stoÅ‚u. Z wydrukowanych wczeÅ›niej kart pracy wycinaÅ‚y sztućce i naczynia, kolorowaÅ‚y je i ozdabiaÅ‚y, a nastÄ™pnie poprawnie “ukÅ‚adaÅ‚y na stole”.

 

W klasach starszych przeprowadziliÅ›my rozmowÄ™ kierowanÄ… na temat zasad wÅ‚aÅ›ciwego zachowania siÄ™ przy stole. Uczniowie obejrzeli film edukacyjny pt.:” Poradnik savoir-vivre: dobre maniery przy stole”. Na podstawie filmu uczniowie stworzyli gazetkÄ™ pt.: “Bardzo dobre maniery”.

 

Wychowawcy świetlicy

Data dodania: 2022-02-07 21:53:53
Data edycji: 2025-05-17 21:55:24
Ilość wyświetleń: 11

"Nauka jest jak niezmierne morze.

Im wiÄ™cej jej pijesz, tym bardziej jesteÅ› spragniony”

Henryk Sienkiewicz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej