Jak odczytywać emocje?
opublikowano:
12.02.2021
22 stycznia 2021 roku Wychowawcy świetlicy szkolnej rozpoczęli w klasach pierwszych realizację Projektu Fundacji Uniwersytetu Dzieci (https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl) pt.: „Jak odczytywać emocje”.
Projekt ma na celu wzmocnienie umiejętności nawiązywania relacji z innymi, empatię oraz świadomość własnych emocji.
Poszczególne tematy Projektu podzielone zostały na dwie części (dany temat realizowany jest w trakcie dwóch zajęć, gdzie jedne zajęcia trwają nie dłużej niż 45 minut.
Lekcje tematyczne realizowane są z uczniami według sześciu scenariuszy, w kolejności:
1. Jak ludzie przeżywają emocje?
2. Jak wydobywa się emocje?
3. Jak ukryć emocje w filiżance?
4. Kto w rodzinie jest najważniejszy?
5. Czym ludzie różnią się między sobą?
6. Ile pomysłów mieści się w głowie?
Podczas zajęć kładziony jest nacisk przede wszystkim na aktywność uczniów (wychowawca pełni rolę moderatora i obserwatora) tj.: swobodne wypowiedzi, scenki dramowe, indywidualne i grupowe prezentacje na forum klasy oraz wyrażanie emocji poprzez działania artystyczne, tj. rysowanie, granie na instrumencie, ruch, taniec.
Uczniowie z klasy I d oraz I b „rysują” emocje: radość, smutek, złość, strach, dobierając kolory i kształty do danej emocji.
Praca zbiorowa uczniów z klasy Id, If, Id . Wyrażanie emocji poprzez sztukę: radość, smutek, złość, strach.