WIOSENNA TWÓRCZOŚĆ
opublikowano:
19.04.2019
W marcu uczniowie naszej szkoły zrealizowali kolejne Erasmusowe zadanie. Tym razem siódmoklasiści mogli wykazać się swoją kreatywnością i znajomością języka angielskiego. Uczniowie wszystkich szkół partnerskich biorący udział w projekcie musieli ułożyć słowa piosenki, która stanie się naszym hymnem. Podczas lekcji angliści pomagali uczniom przełożyć ich myśli na papier, inspirowali, a także pilnowali poprawności tekstu. Mimo że każda grupa pracowała oddzielnie, to każdy tekst miał podobne przesłanie. Nasi uczniowie pisali o tolerancji, o równości, o przyjaźni. Pisali, jak ważny jest brak uprzedzeń, brak nienawiści i jak krzywdzące może być kierowanie się stereotypami. W naszej szkole powstało dziesięć piosenek, z których udało się nauczycielom stworzyć jedną wersję, udostępnioną następnie szkołom partnerskim. Oczywiście podobne działania miały miejsce w zaprzyjaźnionych z nami placówkach w Turcji, we Włoszech i na Węgrzech. Finalnie wszystkie wersje połączono w jedną wspólną dla każdej szkoły. Kolejnym etapem będzie nagranie piosenki i podzielenie się efektem ze szkołami partnerskimi.
Podczas udziału w tym zadaniu można było zaobserwować zaangażowanie zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Młodzież miała zachwycające pomysły, pięknie mówiła o ideach, które program Erasmus ma szerzyć. Mamy nadzieję, że uda im się stosować w życiu hasła, które zawarli w tekstach piosenki.
Wiktoria Tokaj
nauczyciel języka angielskiego