Terapia integracji sensorycznej
opublikowano:
01.02.2019
Terapia integracji sensorycznej przeznaczona jest dla uczniów z zaburzeniami procesów integracji sensorycznej, posiadających diagnozę w tym zakresie.
Na temat integracji sensorycznej mówi się w ostatnim czasie dość dużo, jednak co to właściwie jest?
Integracja sensoryczna to proces, w którym mózg odbiera informacje ze wszystkich zmysłów, a następnie potrafi je rozpoznać, segregować, interpretować i zintegrować z wcześniejszymi doświadczeniami.
Kiedy pojawiają się trudności z odbiorem, przetwarzaniem i interpretacją bodźców zmysłowych możemy mówić o zaburzeniach integracji sensorycznej.
Najczęściej objawiają się one:
· zbyt dużą lub zbyt małą wrażliwością na bodźce np. dotykowe, słuchowe
· zaburzeniami koncentracji uwagi
· zbyt dużą lub zbyt małą aktywnością ruchową
· opóźnionym rozwojem mowy
· problemami z koordynacją ruchową
· trudnościami z zachowaniem
Celem terapii integracji sensorycznej jest poprawa jakości przesyłania i organizacji informacji zmysłowych, co wpływa na poprawę w codziennym funkcjonowaniu dziecka. Wpływa ona pozytywnie zarówno na odbiór wrażeń sensorycznych, funkcjonowanie fizyczne m.in. poprawę koordynacji, precyzji ruchów, sprawność manualną, ale także na funkcjonowanie społeczne, kontrolę emocji oraz poprawę samooceny i wiary we własne możliwości.
Terapia integracji sensorycznej prowadzona jest w specjalnie przystosowanej do tego sali, gdzie znajduje się specjalistyczny sprzęt oraz pomoce.
Terapię integracji sensorycznej w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Lesznowoli prowadzą:
Katarzyna Kulik - terapeuta SI przedszkole
Małgorzata Bialuk-Nowacka - terapeuta SI zerówka
Ewa Staśkowska - terapeuta SI kl. 1-8
Beata Mackiewicz - terapeuta SI 1-8